2015-03-10

20 mars Saxarus plus årsmöte

Fredagen den 20 mars kommer utomordentligt välorkestrerade ljudmattor att rullas ut i vår konsertsal. Det blir en hel forwardskedja med fenomenala saxar av alla de slag trakterade av Hans Bergman, Thomas Johansson, Jan Sjunnesson, Jerker Halldén och Stig Bengtsson. Understödet bakom dessa herrar ombesörjs av Hjalmar Öhrström, Paul Höglund och Lars Åkesson på piano, bas och trummor. Vid sångmicken står sedan Dick Nilson, välkänd för många SWEJS:are även för sitt saxspel. Dick håller sig till sången denna gång men skulle han ta med sin alt så kan vi tala om ”sex saxar i en saxask” för att travestera en tungvrickare. Många av bandmedlemmarna har under sina musikerkarriärer trimmats i en av de tuffaste orkestermiljöerna, Hovkapellet, innan de nu får kasta loss med sin favoritmusik och på sina favoritinstrument. SAXARUS är ett band med klar ”sax appeal” som demonstrerar saxofonens vitala roll för jazzklangen.

>Tider, plats och priser: Kassan öppnar 10.45, baren 11.00, konserten 12.00 som denna gång följs av ÅRSMÖTE! V:a Trädgårdsgatan 11A är adressen. Entré och lunch 250 kr för medlem, 300 kr för övriga. 100 kr mindre för den som avstår den erkänt goda lunchen. Matplatser har prioritet om det blir fullt!

Vårens datum sedan:
24 april Django med Thou Shalt Swing, 22 maj Carin Lundin