2014-04-14

25 april Lars 8 plus årsmöte

Namnet LARS har burits av många av landets legendariska musiker som lämnat oss alldeles för tidigt: Lars Färnlöf, Lars Gullin, Lars Sjösten, Lars Werner. För att hedra minnet av dessa har vårt band fredagen den 25 april antagit detta namn med tillägg av siffran 8 som visar att det är en oktett - en oktett bestående av 8 av vårt lands främsta musiker som alla spelat med de 4 x Lars som nämnts ovan: Ulf Andersson, altsax, Cecilia Wennerström, tenorsax, Rune Stålspets, barytonsax och bandledare, Ulf Adåker, trumpet, Sven Larsson, trombon, Claes von Heijne, piano, Jan Adefelt, bas, Janne Kullhammar, trummor. Dessutom finns en nionde person, sångaren Christian Rosenberg, som är en ny stjärna på den manliga vokalhimlen och som vi har nöjet att introducera. Gänget kommer att spela sina svängiga arrangemang av jazzpärlor som man förknippar med någon av Larsarna men även andra välkända jazzklassiker. I alla avseenden har vi nöjet att servera crème de la crème av den svenska jazzen.
Efter konserten vidtar vårt årliga årsmöte. Inget jam denna gång.
>Tider, plats och priser: Kassan öppnar 10.45, baren 11.00, konserten 12.00. V:a Trädgårdsgatan 11A är adressen.. Pris för entré+lunch: 250 kr för medlemmar, 300 kr för övriga. Endast entré 100 kr lägre.
Vårens datum:
23 maj: Jan Lundgren